Wednesday, April 1

mengenai cms

Pada hari ini aku disuruh oleh en untuk membuat reseach pasal joomla malaysia yang aku tidak tahu lansung pasal tu tapi aku de jugak menemui sedikit maklumat pasal joomla malaysia..yang aku tahu adalah macam programing kot..tapi aku rase je la sebab aku tidak pasti akan kefahaman aku.sekarang aku masih lagi dalam kesamaran didalam cms dan joomla malaysia.

joomla
Joomla! ialah sebuah sistem pengurusan kandungan sumber terbuka yang diedarkan secara percuma.

meningkatkan prestasi
RSS
laman boleh cetak
berita terkini
blog
undian
carian laman
dan bahasa-bahasa.

CMS

Sistem Pengurusan Kandungan (content management system (CMS)) ialah sebuah perisian komputerpengurusan kandungan. Sebuah CMS menguruskan pelbagai dokumen dan kandungan yang lain seperti imej dan sumber-sumber multimedia. Sebuah sistem pengurusan kandungan laman web ialah sebuah sistem pengurusan kandungan dengan ciri-ciri tambahan untuk mempermudahkan langkah-langkah untuk menerbitkan kandungan web ke dalam laman web

inilah yang aku dapat dari internet joomla malaysia.tentang cms dan joomla malaysia.

No comments:

Post a Comment