Thursday, April 9

balik kampung

salam,sekarang aku akan cerita pasal kampung aku di pahang,kuantan turun sikit maran turun lagi bandar jengka bawah sikit lagi jengka 10...dan di jengka 10 lah aku membesar dimana tempat aku belajar dan bermain adalah di jengka 10,rinduku pada jengka tidak terkata lagi..sudah berbulan aku tidak pulang,aku mengetahui bahawa kakak aku selalu jugak pulang dengan perasaan jeles tapi aku cukup payah untuk pulang kerana cuti ku tiada...hendak mintak cuti tapi tidak ada keberanian...itulah aku kadang-kadang payah untuk berkata-kata tapi senang untuk berbicara cam ne tu.huhuhuhu...sudah lama aku tidak pulang ke kampung halaman terasa rindu berbuak-buak dihati aku takala ini...aku rindu pada katil,tilam aku di rumah dan yang paling penting adalah untuk merasai suasana kampung itu sendiri.sebenarnya aku tidak lagi melawat ayah aku yang kini mengidap penyakit lumpuh sebelah badan tetapi baru-baru mereka pergi berubat di rawang dimana tempat akak aku berada dan kini mereka telah pulang aku belum lagi melihat mereka dirumah sebelom aku pratikal.dan aku teringin untuk melihat ayah aku di rumah jengka.dirumah aku yang ada adalah akak aku yang atas aku sekarang dan kedua ibu dab bapaku sahaja tetapi kadang-kadang abang aku yang duduk di bandar jengka akan melawat ayah aku setiap hari,abang aku habis mengajar terus pergi jengka 10 dimana ayah ku berada.sekian cerita aku buat masa ini..
salam

No comments:

Post a Comment