Wednesday, March 18

salam


salam...
tadi aku jumpe orang yang serupa ngan ex aku
aku sedih r..aku ingat kat die tapi aku rase die x pernah nak ingat aku...yang aku tau aku masih lagi de rase sayang dekat die.nape la aku nie ek?sebenarnye aku x nak pun ingat kat die tp budak 2 yang buat aku ingat kat ex aku nie..baru2 nie de gak die sms aku tapi selalunye sekejap je.aku tetap puas hati waulaupun sekejap..aku x boleh nak lupe la kat die la..selagi die asyik muncul je depan aku.dan aku tau die sekarang de kat jengka..aku simpan lagi msg2 yang die bagi pada aku,kawan baik die nak kwen hujung minggu nie..die soh aku balik jengka tapi aku x dapat hadir la majlis 2..mesti aku jmpe die ngan makwe die,aku x sanggup nak tengok awek die.dan tak sanggup nak tengok diorang bahagia depan aku.pintu hati aku dah tertutup untuk insan lain,aku pernah cakap aku akan tunggu die.tapi sekarang aku cakap kat die
aku pada dah de yang lain walaupun aku x pernah pun nak cari lain.aku selalu doa agar jodoh aku ngan die walaupun aku pernah die kecewekan..aku x pernah kisah,dan sekarang aku stay kawan ngan die,aku tau die cari aku sebab die rindu kat aku tpi die x cakap mungkin aku cakap aku dah de orang lain.bulan 4 nie die de temuduga navy aku doa untuk die agar die lepas temuduga 2.
dan aku berharap die dapat navy 2..aku percaya die akan dapat.setiap kali aku balik pahang aku akan bukak album kami,dan setiap 2 la ku akan menangis dan terus menangis sampai kering air mata aku,aku tak tahu la hati aku berdetik bahawa die 2 tercipta untuk aku tapi aku tak tahu takdir allah macam mana pulak,setiap kali aku ingat pada die aku akan menitiskan air mata,sedih kerana die tidak lagi bersama aku ketika ini.kenangan kami aku tidak akan aku lupakan sampai akhir hayat.inilah cinta yang membuatkan aku menangis setiap saat dan detik pabila mengingati die.aku harap die akan kembali semula pada aku suatu haru nanti.....walaupun sekejap akan aku ingati sampai mati.sepanjang kami bersama die tidak pernah marah dan kami tidak pernah bergaduh pun.aku tidak pasti mengapa kami putus hubungan.aku setiasa berdoa untuk die dan berharap die akan kembali.aku selalu terpikir kenapa aku yang menjadi mangsa?
tapi aku bersyukur kerana dapat mengenali die
ya allah ampuni dosa hambamu ini dan dosa hambamu itu.
ini adalah mesej yang dia antar pada aku semalam tepat pukul 3.44.47 am.
aku minta pada tuhan
setangkai bunga segar.
aku minta kupu-kupu
ia beri kaktus berduri.
aku minta kupu-kupu
diberi ulat berbulu.
aku sedih dan kecewa.
namun demikian,
katus itu berbunga,
indah sekali.
dan ulat itu pun
menjadi kupu-kupu yang cantik
itulah jalan tuhan,
indah pada masaNYA....
tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan.
tetapi dia memberi apa yang kita perlukan....
tetapi jauh dari dasarnya DIA telah
mengatur yang terbaik dalam hidup kita......=)

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Alamak, sedih pulak posting ni.... Bukalah buku baru dan carilah teman yang lebih serasi, awak nak dia pun tapi hati dia nakkan yang lain, buat apa kita mengemis kasih??? Sabarlah, itu semua takdir Tuhan.....

    ReplyDelete