Monday, March 23

hari hujan lebat sabtu baru-baru ini

tepat pada pukul 4.00 petang hujang turun dengan lebatnya temujanji telah dibuat dan mereka belum tiba juga...hujan melimpah ruah dari langit yang mulanya biru sudah kegelapan menandakan hujan akan turun petir sambar-menyambar guruh berdengtum dengan kuatnya...pada waktu itu yaya mendapat satu panggilan dari en tetapi bukan en yang bercakap sebaliknya amrie dan yang angkat panggilan tersebut pun bukan lah yaya tetapi aku.mereka mengatakan telah sampai dan aku pun tanpa banyak bicara terus ke bawah dan terus masuk kereta yang di pandu oleh en.dan soleh adalah orang yang duduk disebelah aku,die memandang aku dengan sinis sekali berkata "orang nak g bersukan yang pakai cantik-cantik nak buat pe?".geram aku dengan soleh yang tidak berapa nak soleh.Dalam perjalanan yang hujan tidak berhenti,dan kami telah sampai ke tempat itu dinamakan giant en suruh kami booking la kata orang putih.terlupa pulak aku bahawa kami telah merancang untuk main bowling tujuan aku pergi ke pusat membeli belah tersebut dan telah di sepongser bak kata orang melayu tetapi aku taip dalam bahasa melayu bagi aku paham,hehehehe.setelah itu kami telah pergi ke tempat bowling untuk membooking tetapi sister kat situ tidak bagi kami membooking die menyuruh kami tunggu semua ada barulah boleh main dengan senang hati(kononnya).kami bermain dua game yang ada aku,yaya,am,soleh.en dan cik lin.aku geng ngan am n yaya.disana aku dapat lihat macam-macam ragam manusia yang bermain bowling.di sebelah kami pula ada sepasang merpati sejoli sangat romantik gayanya.aku pandang mereka penuh rasa cemburu dan hiba teringat kenangan lalu,pasangan itu bermain dengan penuh gembira bagaikan tiada sesiapa disekelilingnya.maaf terlari pulak dari cerita sebenar,kita sambung balik cerita ye,
balingan pertama kumpulan aku sangat mengasyikkan dan padu kerana itu kumpulan aku dapat menjuarai pada permainan pertama dan permainan kedua dimenangi oleh pihak lawan..kiranya seri la.permainan ini tidaklah membosankan pada hari sabtu lepas kerana aku penuh dengan senyuman yang gembira dan lupa pada semua masalah yang ada dalam kepala otak aku.selepas itu kami di ajak minum sebelum balik.itulah cerita pada hari sabtu yang lepas tanggal 21/02/09.

sekian

No comments:

Post a Comment