Thursday, May 7

lawatan...

salam,
semalam semasa aku diarahkan untuk mengemop lantai openlab tengah aku sedap sedap je mop tetiba datang en. en ajak aku nak aku dan yaya...tun kua dan die suruh aku habiskan mop lantai dengan cepat...die tak cakap nak pegi mane yang pasti die suruh aku siapkan mop tu dengan cepat je....aku pun ikut la arahan en dengan perasaan redho cm bse la tu kan.aku memang tak tahu yang en nak bawak kami ke mane yang selalu aku dengor dari mulut die ...ala awk jangan risau sye x kan colek awk punye,bley kurang cam tu la ayat die....last2 aku tiba la di destinasi di ungku mohsin dekat bahagian pencetakkan..di sana aku dikenalkan dengan en kafi dan en kafi kenalkan kami dengan staf yang berkerja di bahagian pencetakkan di kpypj.die di situ sebagai grafik design kot...kat sana aku banyak belajar pasal pencetakkan yang aku tak penah tahu pun selama ini.yang pertama aku tahu pasal mesin,aku dah lupe nme mesin tu la tapi yang aku ingat mesin tu gne 3 warne tu yang aku tahu.mesin yang pertama menggunakan satu warna mesin yang beso sikit tu guna 2 warna...jurumesin kat ctu hanya seorang sahaja...pakcik tu x bagi tahu aku nme die so,aku panggil je la pakcik...nasib baik aku x panggil en kafi tu pakcik..huhuhuhuhu risau jugak aku semalam kot ala aku tersasul panggil die pakcik ke?mati aku.sory ea pakcik kafi ops salah pulak..en kafi.semalam aku dah try r macm mne nk potong kertas banyak2...mesin tu ley potong mengikut saiz yang manusia tentukan...de gak en kafi ajar pasal adobe tapi die gune CS3.thank kepada semua yang telah melayan karenah aku n yaya...tun semalam.
sekian untuk edisi lawatan ke pencetakkan kpypj.

1 comment:

  1. Saya harap lawatan hari tu sebagai satu pengalaman untuk awak, untuk meningkatkan ilmu yang tak cukup2 tu.....

    ReplyDelete